De samenwerking tussen Royal FloraHolland en Vandejong Creative Agency rond innovatieplatform Let it Grow is bekroond met de Best Client Award tijdens de Dutch Design Awards 2017. Dat is 28 oktober bekendgemaakt tijdens de prijsuitreiking in Eindhoven.
Let it Grow communiceert en stimuleert de positieve effecten van bloemen en planten op het stadsleven op verschillende manieren. Zo lanceerde Let it Grow het eerste incubatieprogramma ter wereld voor groene start-ups, een festival, een online magazine en een eigen conceptstore. „We zijn enorm trots op wat we in anderhalf jaar bereikt hebben. Ik wil vooral Royal FloraHolland en CEO Lucas Vos bedanken voor de visie, durf en het ondernemerschap om Let it Grow op te zetten”, zegt Cyril van Sterkenburg, directeur van Vandejong. Ook Nationale Opera & Ballet en Koninklijke Mosa waren genomineerd voor de prijs.
Geen briefing
Wat de samenwerking tussen de veiling en Vandejong bijzonder maakt is dat er geen pitch of briefing was en zelfs geen sprake van een opdracht. De kiem was het persoonlijk contact in 2015 tussen de twee hoofdrolspelers: Silke Tijkotte van Let it Grow en Franklin de Bekker, creatief strateeg bij Vandejong. Bij de bekendmaking van de finalisten voor de prijs schreef de jury dat FloraHolland „te maken heeft met hevige concurrentie en een markt die volop in beweging is. De organisatie moet daarin mee en zichzelf opnieuw uitvinden. De inzet van designers en het toepassen van design [bij Let it Grow] speelt hierbij een belangrijke rol”, aldus het rapport. „Vandejong heeft de opdracht op een originele manier aangepakt, durft ‘om te denken’ en heeft de probleemstelling succesvol vertaald naar een vernieuwend en uitvoerbaar concept”, oordeelde de commissie.
Bron en foto: Vandejong Creatie Agency en Royal FloraHolland