Zo’n 1.150 B2B bezoekers zijn geteld bij Flower Bazar; een stijging van dertig procent ten opzichte van de eerste editie afgelopen september. De aansluitende consumentendagen in het weekend trokken een paar honderd bezoekers.
Flower Bazar initiatiefnemers Rudi Tuinman en Pascal Koeleman van 2Dezign blikken enthousiast terug. Koeleman van 2Dezign: „Het concept was voor iedereen even wennen, maar de vernieuwende aanpak is ongelofelijk goed ontvangen door sleutelpersonen uit de sierteeltsector. Het concept heeft zich nu al zodanig bewezen dat dit een vast event wordt met jaarlijks drie tot vier edities in FloriWorld. Inmiddels is ook internationaal serieuze interesse getoond en wordt de Flower Bazar verder uitgerold naar Londen, Zurich, Parijs en andere Europese handelssteden.”
Volgens Koeleman is het bewijs geleverd dat de luxe pop-up beurs Flower Bazar dé perfecte aanvulling is op de Royal FloraHolland Trade Fair en IFTF Expo Haarlemmermeer. De organisaties van die beurzen blikten al eerder tevreden terug over de afgelopen edities.