Royal FloraHolland introduceerde tijdens de IPM in Essen de Royal FloraHolland40. Dit is een maandelijkse hitlijst van meest succesvolle marktintroducties van bloemen en planten van de afgelopen drie jaar.
Met de FloraHolland40 maakt de organisatie, net als in de muzieklijsten, de marktpotentie van die introducties inzichtelijk. Het assortiment bloemen en planten is flink in beweging. Jaarlijks worden binnen Europa 1.500 VBN-coderingen en 1.600 kwekersrechten aangevraagd. Klanten waarderen een breed en vernieuwend aanbod. Royal FloraHolland ziet het dan ook als haar kerntaak om een koppeling te maken.
Objectieve waardering
De potentie van introducties is inzichtelijk gemaakt met indexcijfers over prijsvorming, aantallen stuks en omzet. Die cijfers zijn zodanig bewerkt, dat de verschillende bloemen en planten vergelijkbaar zijn. Zo waardeer je introducties niet op grond van een mening, maar op basis van objectieve cijfers. Bovendien maakt het de potentie van een nieuwe tulp vergelijkbaar met die van een nieuwe lelie of ficus. De Royal FloraHolland40 kan veredelaars, kwekers, groothandelaren en bloemisten helpen de risico’s van noviteiten beter in te schatten en levert input voor gesprekken met klanten en eindklanten.
Bron en logo: Royal FloraHolland