Het bezoekersaantal van Roses4Gardens blijft groeien, en zo ook het bereik van sociale media die gelinkt zijn aan de site van de rozenpromotie.
Sinds vorig jaar is het aantal bezoekers aan Roses4Gardens met 65% gestegen naar ruim 5.200. Dat meldde Jessica Ruitenberg van iBulb afgelopen vrijdag op een bijeenkomst van de rozencultuurgroep onder Anthos-secretariaat, bij Meilland Nederland in Leimuiderbrug.
Het bereik van Pinterest is gegroeid van ruim 8.000 bezoekers in 2019, naar meer dan 100.000 bezoekers nu. Dat is volgens Ruitenberg mede dankzij advertenties behaald. Via Facebook bereikt Roses4Gardens inmiddels meer dan 27.000 mensen. Daarnaast leverden de persberichten van iBulb volgens Ruitenberg veel free publicity op in kranten, (vak)tijdschriften en op websites.
De beeldbank van Roses4Gardens is uitgebreid met nieuwe rozenbeelden. De site is in het Nederlands, Duits, Frans en Engels. De Nederlandse versie is uitgebreid en op basis van zoekwoordenonderzoek geoptimaliseerd.
’Veredelen is de kunst van het weggooien’
Op de bijeenkomst van de rozencultuurgroep kwamen meerdere onderwerpen aan bod, waaronder nieuw sortiment en licenties. Tijdens een rondleiding bij Meilland werd duidelijk dat veredelen ’de kunst is van het weggooien’: van de tienduizenden planten die voortkomen uit de veredeling van Meilland, komen er jaarlijks zo’n 5 rozen op de markt. Doel van de veredelaar is rozen die gezonder zijn, meer geuren en bij voorkeur goed op eigen wortel groeien.