Promotiecommissie Alstroemeria maakt jaarprogramma bekend

    Met ingang van deze maand zijn de promotieactiviteiten van Alstroemeria gestart. Hiermee wordt de bloemist op de meerwaarde van de bloem gewezen. Behalve een Facebookcampagne komen er onder andere demonstraties bij groothandels.

    In 2017 is de boodschap ‘Echte schoonheid zit van binnen’ geïntroduceerd bij de bloemist. Dit jaar wordt de campagne verder uitgedragen. ‘We willen de bloemist bewust maken van de voordelen van Alstroemeria’, zegt Rick Tesselaar, voorzitter van de Alstroemeria promotiecommissie. ‘Boeketten zijn ontzettend belangrijk voor de bloemist. Zij moeten niet alleen creatief, maar vooral ook kostenefficiënt zijn. Alstroemeria speelt in deze markt een belangrijke rol, door een lang vaasleven én uitbundige bloei op de vaas.’

    Promotieactiviteiten 2018
    1 maart startte een Facebookcampagne met als doel om via dit kanaal de brede toepasbaarheid van de bloem te tonen aan internationale bloemisten. Vanaf april wordt er een roadshow langs de groothandel georganiseerd om de bloemist te inspireren. Tijdens de roadshow maakt een arrangeur inspirerende creaties en wordt de bloem op diverse kanalen gepromoot.
    Alstroemeria is partner geworden van het internationale bloemistenplatform Flower Factor. Gedurende het hele jaar wordt online aandacht gegeven aan de bloem. Dit najaar is Alstroemeria onderdeel van de najaarseditie Bouquet Tales. Deze inspiratiekrant bereikt met een oplage van 26.000 exemplaren bloemisten in acht Europese landen.

    Bron en foto’s: Concept Factory

    Abonneer
    Laat het weten als er
    guest
    0 Reacties
    Oudste
    Nieuwste Meest gestemd
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties