Om bloemisten, tuincentra, supermarkten, webshops en andere retail in Nederland en België bij de verkoop van Pelargonium te ondersteunen, start Pelargonium for Europe, het collectief van Europese geraniumveredelaars, een uitgebreide promotiecampagne in april. Het campagnethema is ‘Hello Summer, Hello Happiness’.
De campagne borduurt voort op resultaten die in de afgelopen verkoopseizoenen zijn behaald. Daarbij wordt nadrukkelijk een combinatie gezocht van traditionele media (zoals televisie en print) en nieuwe media. Daarmee worden ook jongere consumenten aangesproken.
Mede door de pandemie worden balkon en terras nog meer gezien als een plek om te genieten. Dit verkoopseizoen is daarom het thema ‘Hello Summer, Hello Happiness’. De geranium wordt daarin gepresenteerd als ultieme zomerbloeier die veel kleur en vrolijkheid brengt en makkelijk is qua verzorging.
Promotiepakket
Voor alle deelnemers is er een gratis promotiepakket beschikbaar met foto’s, video’s en teksten die via de eigen social mediakanalen gedeeld kunnen worden. Geïnteresseerden kunnen terecht op de website of zich aanmelden bij campagnemanager Jacqueline Doornekamp via jacqueline@conceptfactory.eu.
Bron en foto’s: Pelargonium for Europe