Gelijk met de start van het verkoopseizoen van snijamaryllis gaat ook de promotiecampagne ‘Hello it’s me: Amaryllis’ van start. Dit seizoen is er veel aandacht voor het beschikbare assortiment en de toepassingsmogelijkheden van de bloem voor de bloemist. Amaryllis is vanaf oktober tot en met maart goed verkrijgbaar in een grote variatie kleuren, vormen en maten.
De promotiecampagne ‘Hello it’s me: Amaryllis’ is in 2019 voor het eerst geïntroduceerd, waarbij de focus ligt op assortiment én toepassing. Alhoewel de traditionele soorten en kleuren hoogtij vieren in de winter, is de vraag naar amaryllis in de perioden ervoor en erna toegenomen. Met name de bekendheid van het gevarieerde assortiment speelt een belangrijke rol bij deze toename.
‘We hebben een assortimentsposter ontwikkeld, met variëteiten die perfect passen bij het moment van de verschillende seizoenen’, vertelt Mirjam van Etten, voorzitter van de promotiecommissie Amaryllis. ‘Zo zien bloemisten in één oogopslag wat hun mogelijkheden zijn voor de herfst, winter en vroege voorjaar.’ De assortimentsposter wordt verspreid via verschillende groothandels en Duitse bloemistenvakbladen en is te downloaden via de website.
Shopperactivatie
In samenwerking met FleuraMetz en Bloemenbureau Holland worden in november en december activatieprogramma’s in Nederland en Duitsland opgezet om bloemisten én consumenten aan te zetten tot het kopen van amaryllis.
Bron en foto’s: Concept Factory