De promotiecampagne voor kerststerren is in volle gang. In zowel Nederland als België worden consumenten gestimuleerd om in de decembermaand extra sfeer in huis te creëren met Poinsettia.
De campagne-activiteiten richting consument staan in het teken van ‘stylen met sterren’ en benadrukken de veelzijdigheid van de kerstster. Behalve in magazines, weekbladen en dagbladen krijgt Poinsettia ook extra aandacht op televisie. Donderdag 30 november heeft bloemstylist Sarah Dikker in het tv-programma Koffietijd (RTL4) laten zien hoe je kleurrijke kerststerren eenvoudig een jonge en frisse uitstraling geeft. Ook diverse tuincentra besteden aandacht aan kerststerren in hun inspiratiemagazines en reclamefolders.
Sociale media
Behalve bloggers worden ook sociale media actief betrokken bij de kerststerrenpromotie. Het centrale online platform is Kerstster.info met daaraan gekoppeld diverse social mediakanalen. Vanaf 1 december start een uitgebreide facebookcampagne en verschijnen er veelvuldig posts op Instagram en pins op Pinterest. De Facebookpagina (@Kerstster) is specifiek gericht op Nederland en Vlaanderen terwijl Instagram (@TheChristmasStar) en Pinterest (www.pinterest.de/MyChristmasStar) ook in heel Europa worden ingezet. De promotiecampagne voor kerststerren in Nederland en België is een initiatief van Stars For Europe.
Bron en foto’s: Stars for Europe