Afgelopen week is de promotiecampagne ‘Snijorchidee, Cymbidium in het bijzonder’ van start gegaan. De campagne benadrukt met name de oosterse uitstraling van de bloem, diens symboliek en ‘welnessgevoel’. De bloem wordt gepromoot voor consumenten en bloemisten.
Weddingflorist Giada Graziani liet in een speciale thema-uitzending van het tv-programma Koffietijd (RTL4) diverse cymbidiumboeketten zien. Het welnessgevoel wordt in de pers naar voren gebracht via het thema ‘Zen met Cymbidium’. Daarnaast is de bloem diverse malen te zien in het tv-programma De Bloemenoverval en vinden er diverse online acties plaats vanuit de website orchids-info.com en facebook.com/snijorchidee.
Voor bloemisten
Giada Graziani geeft voor bloemisten diverse demonstraties met Cymbidium tijdens het Pyramide Event Floral Festival’ op 30 september in Honselersdijk en het Cultra Event op 5 november in Aalsmeer. Daarnaast zullen boeketpresentaties plaatsvinden tijdens het FloraZon Event op 28 en 29 september in Venlo en het Plantion Event op 6 en 7 oktober in Ede.
De campagne is een initiatief van de Nederlandse snijcymbidiumtelers, verenigd in de promotiecommissie snijcymbidium en de Floraholland Product Commissie Snijorchidee. De campagne wordt gecoördineerd en uitgevoerd door Fresh Retail.
Bron en foto’s: Fresh Retail