Primeur Fair Flora-producten bij FloraZON

    Op 29 april en 1 mei worden voor het eerst bloemen en planten onder het Fair Flora-label aangeboden via een cash & carry. De primeur is voor FloraZON in Venlo, waar de duurzame bloemen en planten worden aangeboden door de bedrijven FleuraMetz, Ebus Planten en Gebr. Dings.

    Fair Flora is afgelopen februari gelanceerd tijdens de Garden Retail Experience in Nieuwegein. Het bloemen- en plantenlabel wil transparantie bieden over de footprint van sierteeltproducten en kan worden gevoerd door telers die hun footprint hebben laten berekenen. Negen kwekerijen voorzien hun producten momenteel van het Fair Flora-label. Met de verkoop van bloemen en planten via FloraZON betreedt Fair Flora nu voor het eerst daadwerkelijk de markt. ‘Direct na de lancering kwamen veel geïnteresseerde partijen naar ons toe, waaronder FloraZON’, vertelt Karolien Tesselaar-van Tilburg van Fair Flora.

    Spannend

    Op 29 april en 1 mei wordt de introductie met posters en ander promotiemateriaal onder de aandacht gebracht bij FloraZON. De handelsbedrijven FleuraMetz, Ebus Planten en Gebr. Dings zullen in overleg met de telers bepalen welke bloemen en planten zij aanbieden. Volgens Tesselaar-Van Tilburg is het belangrijk dat de consument straks eindelijk bewezen duurzame bloemen en planten kan kopen. ‘Het is heel spannend hoe de producten ontvangen gaan worden en hoe groot de vraag daadwerkelijk wordt. Dat moet langzaam groeien. Hierna volgt ook de groothandel en we zijn bezig met directe lijnen naar tuincentra en bloemisten. Maar nu zijn we vooral heel blij met deze aftrap bij FloraZON.’

    Harm van Raaij van FloraZON is enthousiast over Fair Flora. Volgens hem is er steeds meer vraag vanuit klanten naar duurzame producten. ‘Het mooie aan Fair Flora is dat het gaat om een ketenbrede samenwerking met alleen maar winnaars: de telers, de bloemisten én de consumenten. Als FloraZON lopen wij graag voorop met trends en vernieuwende producten omdat wij onze organisatie daarmee ook positief kunnen laten opvallen. Maar we kiezen vooral ook voor Fair Flora omdat wij ons er gewoon heel goed bij voelen.’

    Bron: FloraZON | Logo: Fair Flora

    guest
    2 Reacties
    Oudste
    Nieuwste Meest gestemd
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties
    Leo
    Leo
    6 jaren geleden

    Weer een nieuw label, ziet de consument straks tussen de bomen het bos nog? In de supermarkten is er al een wildgroei van keurmerken en classificaties betreffende duurzaamheid. Gaan we in de bloemisterij de supermarkten inhalen wat betreft het aantal merken??

    henkbres
    henkbres
    6 jaren geleden

    is weer een verkapte reden voor de groothandel om de prijzen weer drastisch te kunnen verhogen en ze zijn al zo schandalig hoog , inkoop veiling en dan commisie jaaaaaaaaaaa daaag je moet een partij eens volgen van de klok naar de groothandel en dan naar de prijs kijken pfffffffff hebben de zelfde opslagpecentage als de winkelier !!!!!!!!!