Het nieuwe seizoen van Poinsettia is woensdag 6 november feestelijk gestart. Influencers, journalisten, kwekers en veilingmedewerkers genoten op uitnodiging van Stars for Europe van een feestelijke lunch met ‘ster’-gerechten bij Intratuin Duiven.
Groenstylist Romeo Sommers nam de sterrenpresentatie voor zijn rekening en maakte op de kamerplantenafdeling tevens een winkelpresentatie met kerststerren voor de honderdduizenden bezoekers van de kerstshow van Intratuin Duiven. ‘De Poinsettia is ook in herfstmaand november een uitstekende sfeermaker, bijvoorbeeld als kleurrijke najaarsbloeier in combinatie met groene kamerplanten.’
Promotie
De kerstster staat in november in de spotlights bij veiling en groothandelscentrum Plantion in Ede. Bloemisten kunnen bij de deze veiling tevens deelnemen aan een speciale workshop om de kerstster verrassend op de winkelvloer te presenteren. Tuincentra, bloemisten, supermarkten en exporteurs kunnen daarnaast kosteloos gebruik maken van sfeerfotografie, posters, banners en ander POS-materialen. De consument wordt actief benaderd via social influencers, tijdschriften, dagbladen, online magazines en televisie. Zo zal de Poinsettia te zien zijn op het online woonplatform van RTL en in het tv-programma Eigen Huis & Tuin op 30 november.
@Kerstster
Via de eigen social media kanalen van Stars for Europe worden weetjes, inspiratiebeelden en video’s met de consument gedeeld. De Facebookpagina (@Kerstster) is specifiek gericht op Nederland en Vlaanderen, terwijl Instagram en Pinterest voor de gehele Europese campagne worden ingezet.
De promotiecampagne voor Stars for Europe wordt voor het derde jaar op rij gevoerd door marketingbureau Concept Factory uit ’s-Hertogenbosch en pr-bureau Alpha Communications uit Maarn.
Bron: Stars for Europe | Foto’s: Stars for Europe/VidiPhoto