Plantion start met een bezorgservice voor bloemisten en andere klanten die fysiek of online inkopen. Het aandeel online bestellingen neemt toe, zeker sinds de uitbraak van corona. ‘Door gebruik te maken van Plantion Transport kan de klant rekenen op ontzorging en aantrekkelijke tarieven’, aldus de veiling.
Veel klanten maken daarbij gebruik van Kopen Op Afstand en Klok Voorverkoop. Ook groeit het aantal bestellingen van aanvullende producten via Plantion Digitale Marktplaats. Voor veel kopers is transport een uitdaging: hoe krijg ik de producten snel en kostenefficiënt in de winkel? Plantion lost dit probleem nu op met een ‘same day delivery’ bezorgservice. Zo kan de klant ervoor kiezen om de Deense karren te laten indichten en ompakken. Ook neemt de vervoerder ‘denen’ en bij Plantion ingekochte emballage mee terug naar de veiling.
Vervoerder
B&M Koeriers uit Ede voert het transport uit. Naast vrachtwagens worden ook kleinere bussen ingezet, waardoor bezorging tot bij de winkel altijd mogelijk is. Plantion Transport richt zich in eerste instantie op bezorging in Nederland, België en Duitsland. In de toekomst zou het concept ook interessant kunnen zijn voor kopers elders in Europa, is de verwachting.
Voor het transport betaalt de koper een basistarief, gekoppeld aan de afstand tot Ede. Hoe meer Deense karren er vervoerd worden, hoe lager de kosten per kar. Op het indichten en ompakken wordt een staffelkorting gegeven, afhankelijk van het inkoopbedrag. Als een koper binnen zeven dagen opnieuw gebruikmaakt van de bezorgdienst, betaalt hij geen huur voor de Deense karren.
Bron: Plantion | Foto: VVB Van Bree