Plantion start op 10 juni met een consumentenmarketingcampagne om bloemen en planten te promoten. De campagne draagt de naam Kleurrijke verhalen.nl.
Peter Bakker, algemeen directeur van Plantion, maakte de start van de campagne eerder deze week bekend op een bijeenkomst over sortimentsverschraling bij Takii in De Kwakel. Plantion voert de campagne samen met haar klanten. Doel is de consument vaker naar de winkel te krijgen voor de aankoop van bloemen en planten.
Verkoop vergroten
De campagne belicht geen specifieke producten, maar is bedoeld om met name de verkoop door bloemisten te vergroten. Bakker: ,,Het is makkelijker om de driehonderd klanten die we dagelijks in huis hebben meer te doen laten kopen dan onze klantenkring uit te breiden’’, zei Bakker.
Op 10 juni gaat een website live en van 10 tot 17 juni komen posters te hangen in abri’s in heel Nederland. Van 10 tot 24 juni en twee weken lang in oktober, komen er spotjes op de regionale radio en landelijke televisie. Verder komt er point of sale-materiaal beschikbaar.
Verhalen vertellen
In de campagne speelt het vertellen van verhalen over bloemen en planten een belangrijke rol. ,,Het gaat niet om de verhalen over welke teler achter een product zit of hoe een product wordt gemaakt’’, zegt Bakker. ,,Het worden bijzondere verhalen met een kwinkslag die de consument moeten triggeren.’’ De slogan van de campagne is: met bloemen en planten haal je mooie verhalen in huis.
De campagne van Plantion komt mede voort uit het ’geweld’ rond BBH ruim een jaar geleden. ,,De bloemist komt er daardoor schraal vanaf in de promotiecampagnes. Daarom zijn we onze eigen campagne gestart.’’