De tweede editie van pop-up beurs The Flower Bazar stond in het teken van kerst. Een reusachtige houten rendier naast een auto die uitpuilt van de dennenbomen en ilexen, maakt dat al buiten bij de ingang duidelijk. Een korte impressie.
De relatief kleine beurs (zo’n 20 deelnemers) vond net als in september plaats in het gebouw van FloriWorld in Aalsmeer. Het is een idee van 2Dezign, kwekers, bloemenhandelaren en decoratie leveranciers. Zij willen met The Flower Bazar een belevenis neerzetten, zodat bezoekers inspiratie opdoen voor hun eigen winkel of bedrijf. Als zij ook meer beleving creëren in hun winkels, stijgt de verkoop, stelt de organisatie. Niet alleen de verkoop bij degenen die aan consumenten verkopen, maar ook voor kwekers en groothandelaren. Op deze beurs geen grote, standaard stands, maar vooral kunstwerken van bloemen en sierheesters. Dit keer in kerstsfeer.
In de badkuip
The Flower Bazar was van woensdag tot en met vrijdag open voor professionals uit de sierteeltsector. Consumenten zijn welkom op zaterdag 6 en zondag 7 november.
De eerste editie in Nederland, afgelopen september, trok 463 bezoekers naar het pop-up evenement in FloriWorld. Vakblad voor de Bloemisterij sprak daar over met 2Dezign en enkele standhouders. De afgelopen editie trok meer vakgenoten en dat kwam voor een belangrijk deel omdat het gelijktijdig met de Trade Fair Aalsmeer plaatsvond. De pendelbussen reden af en aan tussen beide events.
Bekijk hier foto’s van de tweede editie van The Flower Bazar.