Online boeket komt bij test goed uit de bus

Een onafhankelijke boekettentest die VBW samen met Thuiswinkel.org heeft uitgevoerd onder de grote landelijk opererende bloemenwebshops en via websites van individuele bloemisten laat zien dat er niets mis is met de kwaliteit van het online boeket. De sfeerovereenkomst tussen website en daadwerkelijk boeket, de eerste indruk en de kwaliteit na zeven dagen kregen in ruim 95% van de gevallen een goede beoordeling.

In totaal zijn 25 boeketten afkomstig van Fleurop, Topbloemen, Euroflorist, Greetz en individuele bloemisten onaangekondigd besteld en getest. Op één boeket na werden de boeketten op de gewenste datum bezorgd. Vervolgens beoordeelde een panel van consumenten de kwaliteit van de boeketten. Zij zijn tevreden over de gelijkenis tussen het in de webshops afgebeelde en het uiteindelijk geleverde boeket. Ook de kwaliteit bleek prima op orde. Nagenoeg alle boeketten scoorden een dikke voldoende nadat het boeket een week op de vaas stond.

Marco Maasse, directeur van de VBW: ‘Het doet ons deugd dat de consument ook in het online-kanaal boeketten van de vakman waardeert. De fysieke winkel bezoeken is voor veel klanten vaak een feest, maar ook online kunnen we klanten verrassen met prachtige en gewaardeerde boeketten.  En een boeket thuis ontvangen is al mooi, maar de waarde wordt nog veel groter als je daar inderdaad zo’n acht tot negen dagen plezier van ondervindt. Met deze test tonen we aan dat het online kopen bij de bloemist ook een prima keuze is.’

Bron en foto: VBW

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties