Onderzoek Britse consumenten: geen rode rozen voor Valentijnsdag

Wat is de invloed van bloemen tijdens Valentijnsdag? Florismart onderzocht het onder Britse consumenten en vindt de uitkomsten verrassend. Bijna driekwart van de ondervraagde vrouwen geeft aan niet van rode rozen te houden. En een boeket van de bloemist is populairder dan dat van de supermarkt.

Digitale inkooporganisatie Florismart onderzocht, in samenwerking met het Engelse PR-Bureau Stand Agency, de invloed van bloemen tijdens Valentijnsdag. In totaal werden 2.000 Britten ondervraagd. Het onderzoek onthulde dat één op de drie (36,8%) mannen meer kans heeft op een ‘zwoele avond’ wanneer ze bloemen voor hun geliefde kopen op Valentijnsdag. Verder geeft 70,6% van de vrouwen aan niet van rode rozen te houden, terwijl 55% van de mannen wel van plan was dit jaar rode rozen te kopen. Niet alleen de kleur, maar óók de kwaliteit is een belangrijke factor voor de meeste vrouwen. Maar liefst 62,7% stelt een boeket van de lokale bloemist op prijs en 15,4% neemt genoegen met een supermarktboeket. Een boeket afkomstig van een online retailer wordt maar door 1% van de vrouwen gewaardeerd.

Sterke positie voor bloemist

De onderzoeksresultaten tonen volgens Florismart aan dat de bloemist het belangrijkste verkoopkanaal is voor Valentijnsboeketten, als het aan Britse vrouwen ligt. CEO Steve France: ‘Het is geweldig om te zien dat zoveel mensen hopen dat hun boeket wordt gekocht bij een bloemist op Valentijnsdag. Tuurlijk zit er verschil in prijs tussen een boeket van de bloemist en de supermarkt, maar dit is niet zo significant als de meeste consumenten denken. Voor dit prijsverschil krijgen ze immers een stukje extra service, kwaliteit en expertise.’

Op dit moment is Florismart actief in Engeland en Duitsland. Binnenkort kunnen Nederlandse bloemisten ook inkopen via deze digitale marktplaats.

Bron: Florismart | Foto: Shutterstock

 

 

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties