Onderzoeksbureau Motivaction, Bloemenbureau Holland, Royal FloraHolland en VGB jaar hebben een nieuw onderzoek naar de gemeenschappelijke waarden die consumenten hebben als het gaat om bloemen en planten. Dit heeft geleid tot vijf nieuwe consumentensegmenten. De resultaten zijn alleen beschikbaar voor leden van RFH en VGB.
Het consumenten segmentatie onderzoek is uitgevoerd in Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Nederland. De vergaarde inzichten worden door Bloemenbureau Holland gebruikt om strategische beslissingen te nemen en om marketingcommunicatiebudgetten zo effectief mogelijk in te zetten.
Voor handelaren en kwekers geeft het informatie voor hun marketingactiviteiten op de winkelvloer en in de communicatie met klanten.
De resultaten van het consumentenonderzoek worden door middel van een interactieve tool door VGB en Royal FloraHolland exclusief beschikbaar gesteld aan hun leden.
Hoe werkt segmentatie onderzoek?
Segmentatie onderzoek geeft zicht op gemeenschappelijke waarden, drijfveren, leefstijl en cultuur van doelgroepen, waardoor deze kunnen worden gegroepeerd in segmenten. Door op productniveau te kijken naar deze gemeenschappelijke waarden en overtuigingen is het mogelijk om unieke consumentensegmenten te definiëren voor bloemen en planten. Je weet wat hen interesseert en motiveert om deze producten te kopen.
De resultaten van het consumentenonderzoek worden door middel van een interactieve tool door VGB en Royal FloraHolland exclusief beschikbaar gesteld aan hun leden.