Bloemenbureau Holland is op 2 januari 2013 met een nieuwe editie van de campagne ‘Kerstboom eruit, kamerplant erin’ begonnen.
Promotieorganisatie BBH probeert net als vorig jaar om mensen ertoe over te halen om hun kerstboom te vervangen door een kamerplant. Volgens het Bloemenbureau heeft maar liefst 79% van de Nederlanders een kerstboom staan. Er is dus een grote potentiële markt.
Promotiemateriaal bloemisten
De kerstbomenactie wordt wegens succes herhaald. De campagne van eind 2011/begin 2012 werd door 52% van de Nederlanders opgemerkt en 11% zou door de actie ook echt een plant hebben gekocht. Bloemisten kunnen promotiemateriaal voor de actie, die nog t/m 11 januari loopt, downloaden van de BBH-site (rechts op de pagina).
Extra actie
Een extra actie vindt plaats op 3 en 4 januari 2013. Een speciaal team vervangt dan her en der in het land kerstbomen door de woonplant van januari: de areca. Consumenten die op Twitter (#kerstboomeruitkamerplanterin) of de Facebook-pagina van BBH een foto van hun kerstboom plaatsen, maakt kans op zo’n kerstboomwissel.
Bron: BBH