Multimediale promotiecampagne rondom Pelargonium

Aan het begin van een nieuw seizoen van geraniums voert het kwekerscollectief Pelargonium for Europe een uitgebreide promotiecampagne om consumenten te stimuleren balkon en terras op te fleuren met geranium. In de campagne, die zich richt op vrouwen tussen de 25 en 50 jaar, staan de diversiteit en het eigentijdse karakter van de planten centraal.

De eerste resultaten zijn verschenen in de damesbladen Libelle, Vrouw en Vriendin. Ook dagbladen en social influencers geven aandacht aan Pelargonium, net als de tv-programma’s Koffietijd en Eigen Huis & Tuin. Trendwatcher en groenstylist Romeo Sommers gaf dinsdag 23 april in Koffietijd inspirerende ideeën en praktische tips om het balkon of terras om te toveren tot een bloeiend zomerparadijs. Romeo: ‘Iedereen met of zonder groene vingers zou geraniums op het balkon of terras moeten zetten. Niet alleen zijn het dankbare zomerbloeiers, maar ze zijn ook helemaal hip. Er zijn veel verschillende soorten die uitbundig bloeien of heerlijk geuren.’ Op zaterdag 1 juni zijn de planten te zien in Eigen Huis & Tuin.

Om de verkoop te ondersteunen worden nieuwsbrieven verzonden naar exporteurs, tuincentra en bloemisten. Bovendien is er promotiemateriaal beschikbaar waaronder posters, tafelbanners, banieren en sfeerfoto’s. Via Instagram, Facebook en Pinterest toont Pelargonium for Europe aan consumenten Pelargonium een makkelijke, eigentijdse en dankbare zomerbloeier is.

Pelargonium for Europe

Het kwekerscollectief Pelargonium for Europe is een initiatief van Dümmen Orange, Elsner PAC, Florensis/P. van der Haak Handelskwekerij, Geranien Endisch en Selecta One. Het doel is om de verkoop van geraniums te stimuleren in negen Europese landen: Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, België, Polen, Oostenrijk, Zwitserland en Zweden. Marketingbureau Concept Factory is verantwoordelijk voor de promotiecampagne in Nederland en België.

Bron en foto’s: Pelargonium for Europe

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties