Mooiwatbloemendoen.nl lanceerde onlangs in een bijzondere show van ontwerper en kunstenaar Bas Kosters de vijftien meest favoriete bloemen van het seizoen. Vijftien modellen, getooid in bloemenprint en outfits van bloemen, vormden samen de show A Floral Affair als slot van The Wunderkammer in Amsterdam.
De show was het officiële startsein voor de Lievelingsbloemcampagne, waarbij vriendinnen getest werden of zij elkaars favoriete bloem kennen en voor de gelegenheid zelfs bloemen mochten plukken van de lijven van de (mannelijke) modellen. Om de ontwerpen letterlijk tot een levende pluktuin te brengen, werkte Kosters samen met arrangeurs Florian Seyd en Ueli Signer van The Wunderkammer.
,,Het idee bij de campagne is om mensen meer na te laten denken over bloemen’’, aldus Florian Seyd. ,,Het is leuk dat Bas Kosters de uitdaging van Bloemenbureau Holland heeft aangenomen. Het gaat hierbij niet om het verwerken van stoffen, maar echte bloemen. Het is mooi om te zien dat hij experimenteert met bloemen en wij daardoor experimenteren met technieken.’’
De najaarseditie van de mede door Europese Unie gefinancierde campagne loopt tot en met 9 november 2014.
Bron en foto’s: mooiwatbloemendoen.nl