Millennials kopen nog graag in stenen winkel

Bijna de helft van de millennials (1980 – 2000), bezoekt graag een fysieke winkel. Dat blijkt uit onderzoek van Q&A Research & Consultancy in opdracht van Retail Event Nederland. Het onderzoek werd 26 maart gepresenteerd op het Retail Event Nederland in Expo Houten.

Hoewel millennials zijn opgegroeid in het digitale tijdperk, geeft 47% aan liever in een fysieke winkel te kopen dan online (32%). Bij generatie X, (1965 – 1980), is de groep die de voorkeur geeft aan de fysieke winkel met 37% zelfs kleiner. Onder de babyboomers (1946-1964) heeft de fysieke winkel (53%) sterk de voorkeur boven de online winkel (19%).
Ook in de toekomst verwachten millennials niet meer online te kopen (van 32 naar 33%). De voorkeur voor fysiek neemt weliswaar iets af (van 47 naar 41%), maar is nog steeds het grootst. De Boomers verwachten in de toekomst een groei in online kopen.

Beschikbaarheid
Bij alle generaties staat snelle beschikbaarheid van het product op de eerste plaats. Daarna verschillen de generaties duidelijk van elkaar. Bij millennials draait het om ’Touch & Feel’, een zeer uitgebreid assortiment en 24/7 winkelen.
Generatie X wil vooral prijzen vergelijken en inzicht hebben in de beschikbaarheid van het product. Ook de babyboomers hechten hier de meeste waarde aan. Verder zijn ruilen en deskundig advies voor hen aantrekkelijke aspecten.

Bron: Emerce
Foto: Bloem en Blad