Bloemenbureau Holland en VBW gaan in 2015 samenwerken om de promotie van de Woonplant van de Maand nog meer kracht bij te zetten. Doel is de vraag naar deze planten bij aangesloten bloemisten te vergroten. Via het consumentenlabel Mijn Bloemist wordt maandelijks aandacht gevraagd voor de woonplant.
VBW vindt het belangrijk dat consumenten vaker naar de bloemenwinkel gaan. Hiervoor biedt de branchevereniging onder het label Mijn Bloemist diverse campagnes aan. Een van de campagnes is een eigen plantenkalender, waaromheen maandelijkse promotie plaatsvindt. In 2015 stemt VBW haar plantenkalender af op de Woonplant van de Maand-campagne van Bloemenbureau Holland. ,,Op die manier wordt richting consumenten een eensluidende en krachtige boodschap gecreëerd die zal bijdragen aan het vergroten van de plantenafzet van bloemisten’’, aldus VBW.
Onderscheidend vermogen
Om bloemisten voldoende onderscheidend vermogen te bieden, zal VBW elke maand een bijzondere variëteit promoten binnen de campagne. Deze wordt in overleg met marktleider Waterdrinker Aalsmeer bepaald en krijgt een prominente plek in de communicatie. Voor bloemisten zal deze plant via Waterdrinker Aalsmeer beschikbaar zijn.
Bron: VBW
Foto: Bloemenbureau Holland