’Met alleen een campagneposter ophangen, red je het niet’

    Nancy van Kleef, director marketing bij Fleura­Metz, nam in januari het stokje over van Marcel Zandvliet. Ze zit nu in het bestuur van Bloemenbureau Holland en gaat zich sterk maken voor de vertaalslag naar de praktijk. „De keten moet meer zichtbaar zijn bij de afzetkanalen en de consument”, stelt zij. „Met alleen een poster van een campagne ophangen, red je het niet. Er moet meer gebeuren om tot meer omzet te komen.”

    Wat valt jou op als je naar de promotie van bloemen en planten kijkt?
    „Ik heb lang in andere sectoren gewerkt en daar werd op een ander niveau samengewerkt. Producenten, merken en groothandelaren staan direct in contact met afzetkanalen en ontwikkelen samen campagnes voor op de winkelvloer of zorgen samen voor meerwaarde voor de consument. Die samenwerking zie je hier nauwelijks terug.”

    Dit artikel verder lezen?

    Nog geen abonnee?

    Direct registreren

    Uw voordelen

    • Het betrouwbare vakblad tien keer per jaar bij u op de deurmat
    • Vakinformatie over alle facetten van de bloemendetailhandel, de bedrijfsvoering, productpresentatie, verkoop en personeelsbeleid
    • Toegang tot online besloten artikelen en data
    • Exclusieve toegang tot digitale vakbladen database
    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties