Master Leren en Innoveren opnieuw ‘topopleiding’

De masteropleiding Leren en Innoveren van Stoas Wageningen/Vilentum Hogeschool heeft voor de derde keer op rij het oordeel ‘topopleiding’ gekregen in de Keuzegids Masters 2016.

Volgens de normen van de Keuzegids behoort de master tot de top van het Nederlandse onderwijs. In de Keuzegids worden vergelijkbare masters naast elkaar gelegd en beoordeeld. De masteropleiding Leren en Innoveren van Stoas Vilentum in Wageningen staat met 82 punten op een gedeelde tweede plaats van vergelijkbare masters. Opleidingen met tenminste 76 punten behalen bovendien het predikaat ‘topopleiding’. Het puntenaantal is gelijk aan vorig jaar.

Excellent
De score wordt onder andere gebaseerd op het oordeel van studenten over de inhoud van de opleiding, kwaliteit van de docenten, wetenschappelijke vorming, praktijkgerichtheid van de opleiding, faciliteiten en communicatie. Daarnaast weegt het oordeel van het Nederlands Vlaams Accreditatie Orgaan (NVAO), de keuringsinstantie voor het hoger onderwijs, mee. Zij beoordelen de inhoud van de opleiding als ‘excellent’.

Masteropleiding
De master Leren en Innoveren leidt docenten en kennismanagers op tot innovators in het beroepsonderwijs en/of bedrijfsleven. Studenten formuleren voorafgaand aan de opleiding, in samenwerking met de opdrachtgever, een innovatie ambitie waaraan gedurende het opleidingstraject wordt gewerkt.

Bron en afbeelding: Stoas Vilentum