Marco van Zijverden: „Je moet ervoor waken dat je niet in een vast ritme vervalt”

    Marco van Zijverden doet 31 december een stapje terug. Na 21 jaar neemt Jan van Dam zijn plaats als CEO bij de Dutch Flower Group in: Van Zijverden: „Als ik vertrouwen heb in mensen, kan ik goed loslaten.”

    De agenda van Van Zijverden gaat er volgend jaar anders uitzien. Nu staat zijn agenda bol van de vergaderingen. Straks is hij verantwoordelijk voor de Afrikaanse bedrijven, voor freight forwarder Airflo en vervult hij een klankbordfunctie. Hij zal de kwekers in binnen- en buitenland blijven bezoeken. „Ik blijf dus betrokken en aandeelhouder, maar ik ben niet meer verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. En dat is goed. Ik zit hier nu 35 jaar en je moet ervoor waken dat je niet in een vast ritme vervalt.”

    Van Zijverden geeft toe dat hij altijd graag de controle heeft, maar denkt dat hij het straks goed kan loslaten. „Als ik vertrouwen heb in mensen, kan ik dat.”

    Jan van Dam neemt het stokje over. Van Dam komt uit de retail en dat is volgens Van Zijverden een voordeel. „Hij heeft aan de klantzijde gezeten en weet heel goed wat de klant verwacht. Hij heeft ideeën over hoe je kan groeien met de klant. Zelf had ik deze kennis niet en liet ik dat vooral over aan het management van onze bedrijven. Nu gaat Jan gesprekken met de accountmanagers aan en ik merk dat dat goed werkt.”

    In het Vakblad voor de Bloemisterij staat deze week een interview met Marco van Zijverden en Jan van Dam. In dit artikel reageren ze op elkaar, op bepaalde thema’s uit de markt. Een uitgebreide versie is hier in het digitale magazine te lezen.

    Marco van Zijverden en Jan van Dam, de vertrekkende en komende CEO van de Dutch Flower Group
    Abonneer
    Laat het weten als er
    guest
    0 Reacties
    Oudste
    Nieuwste Meest gestemd
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties