Verschillende productpromoties focussen in hun campagne op de kerstperiode. Zo streven lisianthuskwekers ernaar dat het product jaarrond, en dus ook met kerst, gebruikt wordt. Amarylliskwekers komen volgende maand met een actie in samenwerking met Fleurop.
De focus van de lisianthuspromotie ligt dit jaar op het jaarrond gebruik van het product. De FPC heeft een video gemaakt, de zogenaamde Lisianthus Christmas Show, ter inspiratie voor de komende periode. Vier arrangeurs gaan aan de slag met het product lisianthus. Met deze content hopen lisianthuskwekers de bloemisten te inspireren om de bloem ook met kerst te gebruiken. „De ontwikkelingen staan niet stil en het product wordt het hele jaar door in goede kwaliteit geproduceerd. Met deze video willen we laten zien dat lisianthus ook goed samengaat met kerst.”
Shopperactivatie met amaryllis
Amarylliskwekers gaan, in samenwerking met Fleurop, Bloemenbureau Holland en Royal FloraHolland, een shopperactivatie-campagne voeren in Nederland en Duitsland. In beide landen wordt de consument geactiveerd een amaryllisboeket te kopen waarbij ze kans maken op een prijs. In Nederland zijn 100 Fleurop bloemenbonnen ter waarde van € 50,- te winnen. In Duitsland maakt de klant kans op een amaryllisboeket.
Het is de eerste keer dat er een shopper activatie via dezelfde keten in beide landen wordt gevoerd. Vorig jaar was de shopperactivatie bij Fleurop Nederland een succes: er werden 100% meer boeketten met amaryllis verkocht dan verwacht. Dit jaar haakt Fleurop Duitsland ook aan en de verzendorganisatie zal het product naar voren schuiven.