In Duitsland en Nederland wordt op zondag 10 mei Moederdag gevierd. En moeders maak je pas echt blij met bloemen! Daar wil Mooiwatbloemendoen.nl graag zoveel mogelijk mensen bewust van maken met een ‘lege-vaas-campagne’.
Om op te vallen tussen al het communicatiegeweld wil Mooiwatbloemendoen.nl een andere kant van de Moederdag belichten. ,,Door in beeld te brengen hoe een moeder zich voelt als ze dreigt vergeten te worden, willen we mensen aan Moederdag herinneren en hen motiveren om voor hun moeders bloemen te kopen. Dit doen we door het tonen van een wachtende moeder op Moederdag. Ze is helemaal klaar om haar bezoek te ontvangen. Als hint naar haar favoriete cadeau – een prachtig boeket bloemen – staat een lege vaas op tafel te wachten om te worden gevuld’’, aldus Susan Iping, campagnemanager bij Bloemenbureau Holland.
Het campagnebeeld is vervaardigd door de Franse fotograaf Sacha Goldberger. Hij is volgens BBH een meester in het vastleggen van emoties en heeft een briljant oog voor esthetiek. Doordat de juiste focus op het gezicht en de lege vaas ligt, zijn verder geen woorden meer nodig om het verhaal te vertellen.
De campagne is gestart op 29 april en loopt tot en met 10 mei. Via online en outdoor media wordt deze campagne in Nederland en Duitsland bij een breed publiek onder de aandacht gebracht.
Bron en foto: Mooiwatbloemendoen.nl