Koffieboeketjes populair op Burendag

Voor het tweede achtereenvolgende jaar steunen de promotiecommissies 365 dagen bloemen en de promotiecommissie Alstroemeria Nationale Burendag; dit jaar op zaterdag 28 september. De pilot van vorig jaar leerde de commissies dat bloemisten daadwerkelijk meer verkopen aan bestaande klanten die geattendeerd worden op Burendag. Met name de zogenaamde koffieboeketjes vinden makkelijk aftrek.

Na een volgens de organisatie succesvolle pilot met zeven Nederlandse bloemisten is de pilot dit jaar uitgebreid naar 50 deelnemende bloemisten en twee bloemenhandelaren. Het doel van de pilot: in welke mate Burendag de verkoop van seizoensbloemen en Alstroemeria stimuleert.

Op basis van maatschappelijke trends zijn de promotiecommissie 365 dagen bloemen samen met de promotiecommissie Alstroemeria samen gaan werken om bloemisten een verkoopstimulans te bieden in het najaar. ‘Vorig jaar hebben de deelnemende bloemisten ervaren dat ze meer bloemen verkopen door Burendag te vermelden bij hun boeketten, vooral de koffieboeketjes’, vertelt Marion Klaver, namens de promotiecommissie 365 dagen bloemen. Dit jaar is de pilot verder uitgebreid en merkten we al snel dat zowel bloemisten als handelaren wilden aanhaken.’ Bloomer heeft het aanbod van Alstroemeria en Dahlia afgestemd op de themadag. De bloembinders van Bab Star hebben speciale kleine boeketjes ontwikkeld. De 50 deelnemende bloemisten hebben POS-materiaal ontvangen. ‘Dit jaar gaan wij deze bloemisten ook online promoten; hun winkel wordt onder de aandacht gebracht bij Facebookgebruikers binnen een straal van 10 km.’

Bloemen vol betekenis

In alle communicatie hebben Dahlia en Alstroemeria de hoofdrol. Dahlia is een typische seizoensbloem die niet mag ontbreken in het boeket. En door de betekenis van Alstroemeria – bloem van de vriendschap – krijgt het boeket een diepere  emotionele lading, aldus de organisatie.

Bron en foto: 365 dagen bloemen

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties