De online campagne Into Green ‘bezoekt’ van 1 tot en met 12 oktober vier bloemenwinkels om consumenten te attenderen op de gezonde invloed van planten. De campagne is een initiatief van brancheorganisaties VHG (hoveniers en groenvoorzieners) en VGB (groothandel in bloemen en planten).
Via een website en sociale media wil Into Green de wereld vertellen dat groen mensen gezonder maakt, omdat planten de lucht zuiveren en zuurstof maken; en dat groen mensen gelukkiger maakt en hen beter laat presteren. In dit project wordt deze kennis deze week naar de bloemistenwinkelvloer gebracht.
Vier bloemisten
Bij vier bloemisten wordt tot en met 12 oktober de gezonde boodschap aan klanten doorgegeven. De organisaties achter de campagne zijn benieuwd of en hoe consumenten deze boodschap oppakken en of ze daardoor meer planten gaan kopen. De vier bloemisten die met Into Green aan de slag gaan, zijn: Hortus Flora in Maassluis, Nizza Bloembinders in Venlo. JP Bloembinders in Gouda en Dream Flowers in Numansdorp.
Zij doen mee aan het experiment om planten niet alleen te verkopen op het argument sfeer, gezellig en mooi, maar ook met bovenstaande argumenten.
Bron en foto: Into Green