Vrijwilligers en patiënten verkochten vrijdag 8 januari in elf ziekenhuizen hyacinten om fondsen te werven voor jong volwassenen met kanker. De Nederlandse hyacintenkwekers stelden daarvoor belangeloos 4.500 bosjes bloemen ter beschikking.
Eerder op de ochtend bracht een veilingkar met tweehonderd bossen hyacinten op Floraholland Rijnsburg €2.000 op voor de actie. De opbrengst gaat naar SPACE 4 AYA dat door wetenschappelijk onderzoek, kennis en kunde de zorg voor mensen met kanker in de leeftijd van 18-35 jaar wil verbeteren.
HAYAcintenactie
De zogenoemde HAYAcintenactie werd voor de tweede keer op rij georganiseerd. Deze actie is een initiatief van het Nationaal AYA Platform en de Nederlandse hyacintenkwekers met de belangeloze support van bloemenveiling Flora Holland, Twinpack en transporteurs GreenLines en Broekhof.
Het Nationaal AYA Platform is een kennisnetwerk waarin Adolescents & Young Adults (AYA) én zorgprofessionals uit de acht universitaire en een aantal algemene ziekenhuizen hecht samenwerken.
Bron en foto: HAYAcintenactie