Voor het vierde jaar op rij vindt de Hortensiaweek plaats: dit jaar van 27 mei tot en met 2 juni; het thema is Bloeiend de zomer in. Doel is om consumenten te activeren hun tuin, terras of balkon van hortensia’s te voorzien. Dit jaar besteedt ‘de week’ veel aandacht aan kennisoverdracht over Hydrangea.
Kwekerscollectief Hydrangeaworld voert rond deze week, samen met initiatiefnemers Forever & Ever en Magical hortensia’s, extra promotie op televisie, in magazines en via social media. Projectleider Inge Vervoort: ‘Hortensia’s zijn in mei en juni een belangrijke productgroep bij bloemisten en tuincentra. Uit recent consumentenonderzoek van Royal FloraHolland komt naar voren dat kennisoverdracht een belangrijk aandachtspunt is. Consumenten hebben behoefte aan praktische informatie over standplaats, aanplant en verzorging.’ Speciaal voor de detailhandel is daarom een winkelposter ontwikkeld met de belangrijkste tips voor de consument. De poster is kosteloos te downloaden via Hortensiaweek.nl.
Bij de consumentgerichte campagne worden dit jaar diverse media ingezet. Inge Vervoort: ‘Social influencers worden uitgedaagd om hun tuin, terras of balkon met hortensia te stylen en Boer Tom geeft handige hortensiatips via social media. Daarnaast is er aandacht in VROUW, Margriet en in tv-programma’s als Eigen Huis & Tuin (RTL4) en de Grote Tuinverbouwing (SBS6). Ook is de consumentenwebsite Hydrangeaworld.com compleet vernieuwd.’
Bron en foto’s: Hydrangeaworld.com