Voor de kwekers van Dijk van Dijk, Marc en Robin, was het tijd voor verandering. Vrijdag 10 maart introduceerden zij de nieuwe huisstijl, drie ‘masterpieces’ in nieuwe stijl en de sneakpreview van een nieuwe noviteit: een ‘zwartgeblakerde’ Hydrangea.
Robin deelde 10 maart het podium met meesterbbq-er Jord Althuizen van Smokey Goodness. De ontmoeting was voor Dijk van Dijk aanleiding voor een nieuwe noviteit: de ‘Smoked’ hortensia. Jord had de eer om deze ‘zwarte’ hortensia in ontvangst te nemen. Het zal nog even duren voordat de ‘zwartgeblakerde’ Hydrangea op de markt zal verschijnen. Naast deze noviteit kwamen de kwekers ook met ‘masterpieces’ in de nieuwe stijl, met poëtische namen als ‘Love’, ‘Curly Wurly’ en ‘Magical’.
Robin gezicht van Dijk van Dijk
De voorbereidingen hebben meer dan twee jaar in beslag genomen. Het duurde namelijk ook wel even voordat Robin aan het idee gewend raakte dat hij het gezicht van het merk zou worden. Hij heeft er volgens het merk een karakteristieke kop voor: met baard en pet! De broers hebben voor ‘meesterkwekers’ gekozen omdat zij hun kennis willen delen. ‘Meester staat voor kennis delen en leren van elkaar. Ten eerste proberen wij te denken en voelen als de plant zelf; wij leren van de plant. Ten tweede delen wij onze kennis met onze collega’s en klanten, om zo samen te groeien. Ten derde zijn we zelf heel leergierig, doen we allerlei proeven om steeds beter te worden in ons vak.’
Bron: Van Dijk en Dijk | Foto’s: Marco Zwinkels