Bloemisten kunnen zich vanaf heden inschrijven voor de Ruik-de-lente-dagen. Deze dagen worden georganiseerd van 21 tot en met 31 maart als officiële start van het lenteseizoen.
Tijdens de Ruik-de-lente-dagen wordt de consument geattendeerd op de zintuigelijke eigenschappen van voorjaarsbloemen. Met deze kennis is de promotiecampagne ‘365 dagen bloemen’ vorig jaar gestart met de Geurproeverij in samenwerking met zeven Nederlandse bloemisten en een Duitse groothandelaar. Dit jaar wordt de geuractie bij de bloemist gesteund door de sectororganisaties Royal FloraHolland, Plantion, VBW en Bloemenbureau Holland.
Deze organisaties stellen 500 gratis promotiepakketten beschikbaar, bestaande uit een stoepbordposter (A1), winkelposters (A3), boeket- en bloemenkaartjes. Hiermee kunnen bloemisten hun klanten attenderen op de start van de lente én op de geurende voorjaarsbloemen. Het pakket kan tot 10 maart online worden aangevraagd via www.vbw.nu/ruikdelente of is vanaf 15 maart af te halen bij alle locaties van Royal FloraHolland, Plantion en Waterdrinker.
Over de grens
In samenwerking met de Belgische bloemistenorganisatie KUFB en zes groothandelaren is in België week 11 (12 tot en met 18 maart) uitgeroepen tot de Ruik-de-lente-week. Alle groothandelaren zetten acties op om hun klanten te stimuleren geurende voorjaarsbloemen te kopen. De promotiecampagne ‘365 dagen bloemen’ stelt bovendien 400 promotiepakketten beschikbaar voor de Belgische bloemist. Via Bloemenbureau Holland worden de Ruik-de-lente-dagen ook in Frankrijk ondersteund. Zij stellen 500 promotiepakketten beschikbaar voor de Franse bloemist en worden verspreid via 17 groothandelscentra van Agora.
Bron en foto’s: 365 dagen bloemen