Waterdrinker houdt van 22 augustus tot 9 september ’Groene weken’ op Cultra in Aalsmeer. Doel is klanten te laten zien welke positieve eigenschappen planten hebben. Bloemisten zien hoe zij deze boodschap kunnen doorvertalen naar hun winkelvloer.
,,Planten zijn niet alleen mooi, ze leveren ook een belangrijke bijdrage aan een gezonde leefomgeving. De bewijzen zijn er, maar we vertellen het als sector niet genoeg door’’, vindt Waterdrinker. Om daar verandering in te brengen organiseert het bedrijf de Groene weken.
Doorvertalen
Insteek van de weken is klanten laten zien welke positieve eigenschappen planten hebben en hoe onder meer bloemisten dit kunnen doorvertalen naar hun winkelvloer. Waterdrinker: ,,Met elkaar kunnen wij bewustwording onder consumenten creëren: zowel over eerlijk en milieuvriendelijk geteelde planten als over het belang van planten in ons huis, kantoor en klaslokaal.’’
MPS en FFP
In de groene weken staan MPS en FFP gecertificeerde planten centraal. Zo heeft Sign een Greennest-lijn ontwikkeld (www.greennest.nl), waarin de gezondste planten, met communicatieondersteuning en een speciale kast, op de winkelvloer gepresenteerd kunnen worden.
Omdat op Cultra bewust ingekocht kan worden op MPS en FFP, nemen ook de overige ondernemers in het groothandelscentrum deel aan de Groene weken. Dit verhaal geldt namelijk ook voor bloemen en op het gebied van eerlijk en milieubewust geproduceerd ook voor hardware en verpakkingen
Bron en foto: Waterdrinker