Groeiplatformen moeten sturing aan promotie geven

    De algemene promotie van siergewassen gaat in 2018 anders plaatsvinden. De organisatie wordt aangepast en er zal gewerkt gaan worden met zogenaamde groeiplatformen. Deze ‘thema’s’ geven richting aan de commerciële en marketingactiviteiten en zouden volgens FloraHolland door de hele sector gebruikt moeten gaan worden.

    Groeiplatformen zijn een beproefde marketingmethode. Het zijn eigenlijk strategische thema’s die aangeven waar groeikansen in de markt liggen. Royal FloraHolland heeft samen met Bloemenbureau Holland en VBW de thema’s voor de sierteeltsector vastgesteld. Dit zijn: Connecting Friends, Celebrate Seasons, Health & Well-being en Interior.

    Deze vier thema’s moeten meer richting gaan geven. Erik van der Meijs van FloraHolland roept iedereen op de vier vastgestelde thema’s te gaan gebruiken. ‘Als we allemaal een andere boodschap verkondigen, dan komt het op een gegeven moment niet meer binnen bij de consument. Groeiplatformen zorgen voor meer focus en richting en zo kunnen we de markt laten groeien.’

    De veiling organiseert workshops voor leden om uitleg te geven over groeiplatformen.

    Bron en foto: Vakblad voor de Bloemisterij

    Abonneer
    Laat het weten als er
    guest
    0 Reacties
    Oudste
    Nieuwste Meest gestemd
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties