Bloemen en Moederdag zijn nog steeds onlosmakelijk met elkaar verbonden. En nu dit jaar door de coronacrisis een fysiek bezoek niet voor iedereen mogelijk was, werden ze massaal verzonden. Met 2,5 keer meer bestellingen dan in 2019, was het voor Fleurop de drukste Moederdag ooit. Boeket ‘Bont geplukt’ was de absolute favoriet.
‘Elke Moederdag is voor ons een piekmoment’, vertelt Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop. ‘Maar zo druk als dit jaar hebben we het nog nooit meegemaakt. Bloemen lijken het beste alternatief om gevoelens over te brengen nu fysiek contact niet altijd mogelijk is. En dus bestelde Nederland ze massaal. Boeket ‘Bont geplukt’, een kleurrijk veldboeket, was de absolute favoriet. Naast een stijging in het aantal bestelde boeketten zagen we dit jaar ook de gemiddelde orderwaarde toenemen.’
Opschalen
De verzendorganisatie zette dit weekend alles op alles om moeders in binnen- en buitenland in het zonnetje te zetten. ‘We wisten dat het druk ging worden en dus was een goede voorbereiding essentieel. We hebben in alle opzichten opgeschaald. Bloemisten kochten extra bloemen in en hadden een leger aan bezorgers paraat staan. Ook hebben we het klantenserviceteam uitgebreid om dit ongekend hoge aantal orders in goede banen te leiden. Ik ben ontzettend trots op al onze bloemisten en collega’s die van deze historische Moederdag een succes hebben gemaakt.’
Bron en foto: Fleurop