Deze week heeft Fleurop voor het tiende jaar op rij het Thuiswinkel Waarborg-certificaat ontvangen. Daarmee laat de organisatie zien dat consumenten veilig en betrouwbaar online kunnen winkelen bij de verzendorganisatie.
‘Een bijzondere prestatie? Ik denk dat het eerder bijzonder is als je dit certificaat niet hebt’, laat Bas Wustenveld, webmaster bij Fleurop, weten. ‘We hebben kwaliteit hoog in het vaandel staan, dat geldt zowel voor onze boeketten als het online bestellen ervan. Als je aan de eisen van Thuiswinkel.org voldoet, dan weet je dat je goed zit. Je voldoet niet alleen aan de wettelijke eisen, maar bent ook vooruitstrevend op het gebied van service. En daar staan we voor.’
Veertien dagen bedenktijd
Fleurop is een van de weinige Thuiswinkel Waarborg-gecertificeerden die geen veertien dagen bedenktijd geeft. ‘We zijn daarmee een vreemde eend in de bijt. Fleurop levert een levend product, bloemen en planten. Die kun je niet na veertien dagen ruilen voor een bos in een andere kleur bijvoorbeeld. Wel geven we zeven dagen vaasgarantie. Zijn de bloemen binnen zeven dagen niet mooi meer, dan zorgen we voor een passende oplossing.’
Directeur Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org hoopt dat Fleurop nog lange tijd lid blijft van zijn organisatie. ‘We zijn trots dat zo’n mooie organisatie zich al zo lang aan onze vereniging heeft verbonden. Fleurop heeft zich de levering van bloemen helemaal eigen gemaakt. De 8,9 die ze gemiddeld van meer dan 100.000 klanten hebben gekregen via Thuiswinkel Reviews en de service die ze leveren, zijn uitmuntend te noemen. Verder zijn we heel blij dat Fleurop zich ook echt inzet voor een betere e-commercemarkt, onder meer door hun deelname aan een van onze commissies.’
Bron en beeld: Fleurop