De Europese Commissie heeft bekendgemaakt dat het de campagne Lievelingsbloem van Bloemenbureau Holland mede gaat financieren met ruim €4 miljoen. Het Bloemenbureau legt namens de Nederlandse snijbloementelers eenzelfde bedrag neer.
Dankzij de financiering wordt de Lievelingsbloemcampagne de komende drie jaar gevoerd. De nadruk in de campagne ligt op het ’geven’ van iemands favoriete bloemen. Als je weet welke dat is, koop je eerder die bloemen voor hem of haar. De campagne richt zich op consumenten in het hogere marktsegment die bloemen hoofdzakelijk bij de bloemist kopen. Doel van de campagne is om bloemen blijvend te positioneren in het hoofd van de consument, zodat ze automatisch gaan verschijnen op cadeau- en boodschappenlijstjes.
Niet te missen
Jaarlijks wordt de campagne in maart en oktober gevoerd. In 2014 loopt hij in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Frankrijk komt hier in 2015 bij. Opvallende massamediale campagnes en grote pr-acties zorgen ervoor dat het thema ‘Lievelingsbloem’ online en op straat bijna niet te missen is.
Foto: Bloemenbureau Holland