‘Fill the distance with beauty’ goed gewaardeerd

In september lanceerden samenwerkende sierteeltorganisaties de internationale campagne Fill the distance with beauty. Het doel was een koopimpuls te creëren om zo de grote verliezen uit de eerste maanden van de coronacrisis enigszins goed te maken. De campagne is geëvalueerd en volgens coördinator Bloemenbureau Holland goed gewaardeerd.

Van alle respondenten uit de belangrijkste doelgroep gaf 73% aan de campagne persoonlijk relevant te vinden en 83% procent beschreef deze als aantrekkelijk. Ze beloonden de campagne met een rapportcijfer 7,8. Dit was het gemiddelde cijfer over de vier participerende landen. In het Verenigd Koninkrijk was het cijfer hoger: een 8,5. ‘De PR-acties zoals de Bloemen en Planten Fiets Drive-Thru en de filmzaal vol planten hebben ook bijgedragen aan deze mooie resultaten’, aldus BBH.

Koopintentie bloemen en planten

De belangrijkste doelstelling was dat de consument na het zien van de campagne meer bloemen en planten zou kopen. Van de belangrijkste doelgroep voelde 65% zich aangemoedigd om meer bloemen te kopen, 62% had de intentie meer kamerplanten aan te schaffen en 57% meer tuinplanten.

Bron en beeld: Bloemenbureau Holland

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties