Fikse omzetstijging Veiling Rhein-Maas

Veiling Rhein-Maas kijkt terug op een bevredigend tweede kwartaal van 2021. In totaal realiseerde de Duitse veiling in het eerste halfjaar van 2021 een productomzet van €266 miljoen. Dat is een aanzienlijke omzetstijging ten opzichte van vorig jaar. Zowel de verkoop via de veilingklok, met inbegrip van klokvoorverkoop en Kopen-Op-Afstand (KOA), als de webshop en klokservice behaalden positieve resultaten.

De prijzen op de klokken van Veiling Rhein-Maas waren in het tweede kwartaal van 2021 goed. Tegelijkertijd ontwikkelen ook de digitale verkoopkanalen van de marktplaats zich positief. Het aandeel van KOA in de totale omzet van de veiling neemt verder toe. Klokvoorverkoop behaalde in het tweede kwartaal een productomzet van bijna €15 miljoen.

Klanten en aanvoerders gebruiken ook de webshop van Veiling Rhein-Maas steeds meer. Naast de digitale verkoopkanalen heeft ook klokservice (bemiddeling) een duidelijke stijging van de productverkoop bewerkstelligd.

Veel vraag

De verkoop van indoor producten, vooral bloeiende kamerplanten, phalaenopsis en arrangementen, verliep goed. Ook de verkoop van alle outdoor producten verliep uitzonderlijk goed als gevolg van de optimale weersomstandigheden. Of het nu ging om vaste planten, boomkwekerijproducten, perkplanten of terrasplanten, voor alle producten was er voortdurend veel vraag.

Ook bij de snijbloemen noteerde Veiling Rhein-Maas een aanzienlijke omzetgroei dankzij een aanhoudend grote vraag en tegelijkertijd hoge prijzen. Alle voorjaarsproducten verkochten via alle afzetkanalen zeer goed.

De omzet van de veiling in Herongen groeit jaarlijks. Vorig jaar haalde Veiling Rhein-Maas een omzet van €387 miljoen. De veiling barst aardig uit haar voegen.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
1 Reactie
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
jeroenhaan@hotmail.com
jeroenhaan@hotmail.com
3 jaren geleden

nu nog aan de klant denken !!!!! die laat je maar wachten daar , daar hoor je niks over helaas , alles word er ieder jaar flink duurder , ook dat vergeten ze maar ff te vermelden , einde klok en dan je producten hebben zit ooit wel 3 !!!! uur tussen WAARDELOOS