Familiebedrijven zijn traag met het implementeren van e-commerceactiviteiten. Daarmee loopt de continuïteit van ondernemingen gevaar.
,,In 2015 is online of offline eigenlijk geen keuze meer. Consumenten willen het allebei. Combineer daarom uw fysieke en virtuele aanbod tot één effectieve verkoopstrategie’’, dat is de boodschap in Anders, een uitgave van BDO Familiebedrijven. De organisatie deed onderzoek onder 200 familiebedrijven. Gevraagd werd naar hoe en in welke mate zij bezig zijn met e-commerce.
Weinig budget
Het onderzoek laat zien dat 46% van de familiebedrijven weinig tot heel weinig budget vrijmaakt voor e-commerceactiviteiten. 45% heeft e-commerce weinig geïntegreerd in de bedrijfsvoering en 40% geeft aan dat er weinig kennis over e-commerce in huis aanwezig is. Opvallend is dat familiebedrijven waarin verschillende generaties werken, succesvoller zijn met e-commerce. Dat geldt ook voor de aanwezigheid van een externe directeur.
Bron: BDO
Foto: Bloem en Blad