Eind mei vindt de eerste editie van de Nationale Hortensiaweek plaats. Initiatiefnemers zijn Hortensia Forever&Ever, Magical Four Seasons en Hydrangeaworld.
Doel van de Hortensiaweek is om de veelzijdigheid van de totale productgroep te laten zien en bij consumenten te benadrukken dat ze met Hydrangea bloeiend de zomer in gaan. De Hortensiaweek vindt plaats van 30 mei tot en met 5 juni. In deze week worden de diverse soorten hortensia’s in de consumentenmedia verder uitgelicht en wordt ondersteunend promotiemateriaal voor de winkelvloer aangeboden aan verkooppunten.
Promotie
Er is een poster ontworpen die in de aanloop naar deze week verspreid wordt richting diverse verkooppunten. De detaillist kan de campagne ondersteunen door deze poster of ander POS-materiaal op te hangen en (actiematig) in te spelen op de Hortensiaweek. Tevens wordt de campagne via diverse (social) mediakanalen gecommuniceerd. Elke dag van de week wordt er een bijzondere hortensia uitgelicht. Gedurende de hele week zitten hortensiaspecialisten klaar om vragen te beantwoorden.
Bron en logo: PePbc