Dream Flowers in Numansdorp heeft deze week een geheel nieuwe webshop geopend. Klanten kiezen niet uit foto’s van boeketten, maar uit thema’s en sferen.
In de webshop van Dreamflowers kunnen klanten kiezen voor een hoofdthema, zoals vreugde, liefde of steun. Vervolgens kiezen ze daar een sfeer bij, weergegeven in moodboards, en vervolgens een prijs. Op deze manier hoopt Léon Vermeulen van Dreamflowers te bereiken dat hij iets levert wat perfect aansluit bij de gelegenheid. Voor de webshop is de bloemist een samenwerking aangegaan met interieurstylist Vicky Pansters van Stijl Habitat en VBW Online.
,,Zat om plaatjes na te maken’’
,,Ik ben het zat om plaatjes na te maken’’, verklaart Vermeulen. ,,Met bloemen geef je emotie. Het doel is de emotie van de klant te vertalen in bloemen. In de winkel gaat dat geweldig. Online gaat dat lastiger. De klant kiest een plaatje van een boeket wat hij wel aardig vindt en wij maken dat na. Waar het voor is, wat voor emotie? Geen idee.’’
Seizoensbloemen
Met de nieuwe webshop hoopt de bloemist ook online de persoonlijke vertaalslag mogelijk te maken. De boeketten worden gemaakt met dagverse seizoensbloemen. ,,Een marktonderzoek heeft aangetoond dat het concept aanspreekt bij de doelgroep. Of het werkelijk ook zo is moet nu blijken. Ik heb er een goed gevoel bij. Het past bij ons, dus ik denk dat het wel goed komt.’’
Bron en foto: Dream Flowers