Dillewijn Zwapak heeft de bedrijfsmissie onlangs aangepast om duurzaamheid een permanente plek in de bedrijfsvoering te geven. De verpakkingsspecialist wil de meest toonaangevende onderneming zijn voor alle betrokkenen in de sierteeltketen door innovatie in duurzame processen en producten.
Mark de Krosse, managing director van Dillewijn Zwapak, heeft onlangs meegewerkt aan het programma Doe maar Duurzaam van RTL. Hierin zette hij uiteen hoe je als bedrijf maar ook als branche veranderingen teweeg kunt brengen op het gebied van duurzaamheid. ‘Want laten we eerlijk zijn, als we praten over zulke prachtige natuurlijke producten als bloemen en planten, is het natuurlijk van belang dat we deze verpakken in materialen die het milieu zo min mogelijk belasten. Onze doelstelling is dat we samen met klanten en leveranciers, op basis van een door ons ontwikkeld eco-cost berekeningsmodel, betere keuzes gaan maken als het om verpakkingen gaat. En tot nu toe zien we dat onze partners daar heel erg voor open staan.’
Bron en beeld: Dillewijn Zwapak