Decorum bloemen en planten zijn niet meer alleen voorbehouden aan geselecteerde dealers, maar vanaf nu voor iedereen verkrijgbaar. Leden van Decorum zijn daarnaast verplicht om alle A-kwaliteit onder het kwaliteitslabel weg te zetten.
Decorum heeft haar huisstijl en strategie aangepast. Vanaf deze week verschijnen de eerste producten in de nieuwe consumentgerichte uitstraling op de markt.
Daarnaast zijn de bloemen en planten vanaf nu voor iedereen beschikbaar. „Wij zetten het product voorheen exclusief af bij de vakhandel, maar hierdoor konden telers niet al hun a-kwaliteit onder Decorum kwijt. Je zag de laatste jaren steeds meer eigen lijnen ontstaan. Dit is niet wenselijk”, geeft Patricia Petterson van Decorum aan.
De groep heeft daarom besloten dat Decorum bloemen en planten voor iedereen verkrijgbaar zijn en overal verkocht mogen worden. Voor de bloemen betekent dit dat deze ook voor de klok aangevoerd zullen gaan worden. Alle a-kwaliteit moet onder Decorum verhandeld worden; leden mogen geen eigen labels meer voeren.
Door deze aanpassingen zal er dit jaar meer volume op de markt komen. „We willen vaart gaan maken”, aldus Petterson. Uiteindelijk wil Decorum uitgroeien tot een consumentmerk.
Meer weten over de nieuwe strategie? Lees dit in het Vakblad voor de Bloemisterij, nummer 4. Deze verschijnt op 27 januari.