De twee fuserende hortensiabedrijven -Dijk van Dijk en kwekerij De Bonfut- gaan vanaf volgend seizoen verder onder de naam The Mastergrowers. Met deze naam willen de bedrijven de ambitie onderstrepen om uit te groeien tot een ‘high performance’ kwekerij.
In mei maakten de twee Westlandse bedrijven bekend te gaan fuseren.
Kwekerij De Bonfut en Dijk van Dijk zijn beide marktleider in hun eigen assortiment en samen willen ze een compleet pakket leveren in het hoge segment. De nieuwe naam onderstreept volgens kweker Robin van Dijk deze ambitie. „Wij willen niet alleen vooroplopen in hortensia’s, maar ook in de manier waarop we onze organisatie inrichten en samenwerken met de sector en onze klanten. Dat lukt alleen als je de liefde voor het vak voorop hebt staan.”
Dinsdag 19 november werden de plannen aan het personeel gepresenteerd en werd tijdens een HAKA-sessie iedereens innerlijke ‘master’ aangewakkerd. „Of je nu teelt, stokt of inpakt, voor ons is iedereen een even belangrijke schakel. Meesterschap in je werk kun je op elk niveau nastreven. Deze boodschap is wel overgekomen vandaag”, zegt Erik van der Valk.
De nieuwe bedrijfsnaam wordt vanaf komend seizoen operationeel. De verpakkingen van beide bedrijven blijven nog even hetzelfde. Er wordt de komende periode verder gewerkt aan het nieuwe merk een een eenduidige uitstraling op het schap.