In november vinden de Cymbidium Inspiratieweken plaats. Speciaal voor bloemisten en handel presenteert bloemenarrangeur Lucinda Maria van der Ploeg in een serie inspiratievideo’s vernieuwend bloemwerk met de snijcymbidium.
De promotiecampagne ‘Snijorchideee, Cymbidium in het bijzonder’ heeft als doel bloemisten, handel en consumenten te inspireren met het veelzijdige aanbod snijcymbidium. Lucinda Maria van de Ploeg toont in een serie van 4 video’s bijzonder bloemwerk met de Cymbidium. Lucinda: ‘Ik zie Cymbidium als vrouwelijk schoon. Ondanks de bloemgrootte zet ik de bloem juist graag rank en slank neer, zodat ik haar help te spreken in het geheel van een arrangement. De combinatie van Cymbidium met droogbloemen en geprepareerd blad is magisch goed, ideaal voor in herfstarrangementen. Daarom ook perfect om je te onderscheiden als bloemist.’
De opnamen zijn mede tot stand gebracht door de Hortus Botanicus in Leiden. De 18e eeuwse Oranjerie is het decor voor de video- en fotoproductie. De eerste video is te zien op het Youtube-kanaal orchids-info, via de website www.orchids-info.com en de socialmediakanalen van de campagne. Meer video’s met inspiratie volgen in de komende periode.
Speciaal voor bloemisten en handel is een promotiepakket met inspiratieleaflet, A2-poster en boeketkaartjes ontwikkeld. Het promotiepakket is in vier talen (Nederlands, Duits, Engels en Frans) verkrijgbaar en kosteloos aan te vragen via iristangyuk@feshretail.nl of te downloaden via bovengenoemde website.
De campagne ‘is een initiatief van de Nederlandse snijcymbidiumkwekers, verenigd in de FloraHolland Product Commissie Snijorchidee. Marketingbureau Fresh Retail is verantwoordelijk voor de uitvoering van de promotieactiviteiten in zowel Nederland als Duitsland.
Bron en foto’s: Fresh Retail