Van 10 tot en met 26 november vinden de Cymbidium Inspiratieweken plaats. In deze periode krijgt de snijorchidee een prominente plek bij veertig bloemenwinkels in Nederland. Extra opvallend is de samenwerking met Rivièra Maison in Den Haag.
Vanaf 10 november verrijken bloemdecoraties met Cymbidium de collecties in de Rivièra Maison Store aan de Haagse Hoogstraat. Toparrangeur Gary Loen is verantwoordelijk voor de bloemstyling. Ook veertig bloemisten in heel Nederland geven invulling aan de Inspiratieweken. Zo zijn kwekers aanwezig in de bloemenwinkels om te vertellen over Cymbidium en krijgt het winkelende publiek ansichtkaarten aangeboden. Ter inspiratie ontvangen de deelnemende bloemisten een folder met bloemwerkideeën.
Promotie in Duitsland
De Cymbidium Inspiratieweken vinden ook in Duitsland plaats. Half oktober startte de promotie bij bloemenketen Blumen Risse in Duitsland. Als kick-off verzorgde arrangeur Konni van Delft een inspiratie-evenement.
De campagne ‘Snijorchidee, Cymbidium in het bijzonder’ is een initiatief van de Nederlandse snijcymbidiumkwekers, verenigd in de FloraHolland Product Commissie Snijorchidee. Marketingbureau Fresh Retail is verantwoordelijk voor de uitvoering de promotieactiviteiten in zowel Nederland als Duitsland.
Bron en foto’s: Fresh Retail