De campagne ‘Cymbidium in het bijzonder’, die zondag 13 september van start is gegaan, moet bloemisten en groothandelaren inspireren om meer met Cymbidium aan de slag te gaan. De campagne wordt uitgevoerd door Fresh Retail.
Uit onderzoek blijkt dat er een goede match is tussen consument en Cymbidium. Ruim 75% vindt het een aantrekkelijke bloem. Desgevraagd maken ze de associatie met liefde, exotisme, luxe en vriendschap. Minpunt is dat consumenten aangeven Cymbidium te weinig in de bloemenzaken te zien. Om bloemisten daartoe te inspireren zullen er tijdens het cymbidiumseizoen diverse activiteiten worden georganiseerd.
Op 27 en 28 september demonstreren Björn Kroner-Salié en Desiree Glasbergen op het bloemistenevenement van FloraZon Venlo. Op 29 september geeft Johan Huisman een show op de happening van Pyramide Naaldwijk. Beide events presenteren het thema ‘commercieel bloemwerk’ met veel boeketinspiratie met het brede assortiment Cymbidium. Verder is er aandacht via de bloemistenwedstrijd Maak iets bijzonders met Cymbidium, zijn er acties op sociale media, een inspiratiemagazine voor bruidswerk en is Cymbidium deelnemer aan het online platform Flower Factor.
Cymbidiumtelers
De campagne is een initiatief van de Nederlandse cymbidiumtelers, verenigd in de FloraHolland Product Commissie Snijorchidee en wordt uitgevoerd door Fresh Retail. Het is het derde achtereenvolgende jaar dat de campagne plaatsvindt. De campagne richt zich op bloemisten, groothandelaren en consumenten.
Bron en foto’s: Fresh Retail