Ondanks dat fysiek winkelen weer tot de mogelijkheden behoort, geeft een groot deel van de consumenten steeds meer de voorkeur aan online shoppen. En al hoewel de fysieke winkel niet zo snel zal verdwijnen, wordt een omnichannel aanpak steeds belangrijker, meldt Retailnews.nl.
Retailnews baseert zich op het Future Shopper 2021 rapport, een onderzoek onder 28.000 consumenten uit zeventien verschillende markten. Volgens de ondervraagden zal in een post-Covid samenleving 51% van de uitgaven online plaatsvinden. Bijna driekwart verwacht dat e-commerce in 2021 een nog grotere rol voor hen gaat spelen.
Fysiek winkelen ‘spannend’
Van de consumenten geeft 41% aan het toch best spannend te vinden om in deze tijd weer te gaan shoppen in fysieke winkels. En bijna twee derde van de ondervraagden zegt liever te kopen bij merken die zowel online als in de fysieke winkelstraat zichtbaar zijn.
Naast een omnichannelaanpak wordt ook een snelle bezorging steeds belangrijker. 30% van de shoppers wereldwijd verwacht dat hun bestelling binnen 24 uur wordt geleverd. Bijna 50% ziet graag dat bestellingen nog sneller worden geleverd.
Bron: Retailnews | Foto: Shutterstock